Sezamová pasta má univerzální použití, můžete si ji namazat místo třeba arašídového másla na bagetku, přidat do domácího hummusu, nebo do na FB již avizované domácí halvy. Ta na nás čeká zítra. Tahini si můžete koupit, ale co bysme to byli za houmejďáky kdybychom si to nedělali sami, že jo. Domácí úkol na zítra máte, kdo ho neudělá, nebude mít halvu.

Sezamová pasta tahini obsahuje mnoho zdraví prospěšných látek jako například vysoké množství vitamínu E, vitamíny B1, B2, B3, B5 a B15. Je bohatá na minerály jako jsou například fosfor, draslík, zinek, lecitin, hořčík a železo. Je označována za jeden z nejlepších zdrojů vápníku, obsahuje údajně dokonce více bílkovin, než většina ořechů.
Pomáhá při detoxikaci jater, zabraňuje anémii, je snadně stravitelná, obsahuje vysoké množství nenasycených tuků a je vhodná při hubnutí. Je doporučována také při onemocnění sliznice, nehtů, vlasů, pomáhá udržovat zdravou kůži, zvyšuje imunitu a zlepšuje látkovou výměnu. (Zdroj Wikipedie)

 

Budete potřebovat (300ml tahini):
200g sezamových semínek (seženete zde)
60ml olivového oleje lisovaného za studena
špetku mořské soli

Rozehřejte troubu na 170 stupňů. Na plech položte papír na pečení a rovnoměrně na něj nasypte semínka. Pečte 7 minut, pak vytáhněte důkladně prohrábněte a pečte dalších 7 minut. Hotová semínka mají mít zlatou barvu. Dávejte pozor, velmi lehce se spálí.
Hotová semínka vsypte do nožového mixeru a jednu minutu mixujte ‚na sucho‘ pak postupně přidávejte olivový olej, aby se vytvořila požadovaná konzistence hmoty. Přidejte mořskou sůl dle chuti. Uchovávejte se v lednici až 1 měsíc.

Líbil se vám tenhle recept? Zkoukněte další návody,  budete je milovat!

Domácí extrakt z lékořice Domácí citronový sirup